Z obchodu

Aircotec XC TRAINER EASY

Aircotec XC TRAINER EASY

Cena: 7 650 Kč

Padák v praxi

Školní kluzák Impuls4 v praxi

Orbit 3 v praxi - recenze

Aspen4 v praxi - recenze

Partneři

Jsme distributory Gradient - výrobce PG kluzáků

PG Pálava - občanské sdružení

Z-AGENCY- kompletní servis pro Vaši firemní akci

Nové školní kluzáky Impuls4 na přeletu

Nové školní kluzáky Impuls4 na přeletu

22. 03. 2011 09:27

Naši školu paraglidingu jsme vybavili novými školními kluzáky Gradient Impuls4. Abychom si ověřili jejich letové vlastnosti v praxi, vzali jsme je na včerejší létání na Vysočině.

Popis křídla

Hned po vybalení pytle na nás vypadlo hezké tričko, které je ostatně přílohou každého nového padáku od Gradientu. Po rozvinutí kluzáku je na první pohled patrná menší štíhlost než u výkonných padáků, na kterých přelety standardně létáme. Šnůry od vrchlíku vedou do 4 barevně oddělených popruhů, důležitých pro rychlou orientaci studentů. Kluzák má také funkční speed systém. Na první pohled upoutá nový design, kdy je logo Gradient integrováho do horního a spodního potahu a  působí velmi příjemně. Křídlo je certifikováno v EN-A třídě v pěti velikostech a váhovém rozpětí 54-135 kg.

Impuls4Impuls4Impuls4

Impuls4 v letu

První odstartoval Honza Krátký s velikostí 26 a hned po něm já na velikosti 28. Honza byl na horní hranici váhového zatížení, já někde uprostřed. Start byl bezproblémový a křídlo nenuceně vyjelo nad hlavu. Chvíli po odpojení z lana jsem nalétl stoupák a bez problémů jej začal točit. Výborná obratnost kluzáku mě příjemně překvapila. Vůbec jsem neměl pocit, že bych musel křídlo do stoupáků a točení "nutit", naopak mi přišlo chování podobné Orbitovi 3, který také do stoupáku krásně nalétává. Křídlo dává i příjemnou zpětnou vazbu na případné turbulence a studenti tedy i mají představu co se kolem nich děje, což je důležíité pro jejich další rozvoj. Není to žádný "gumový autobus".

S Honzou jsme točili ucho na ucho a užívali si první jarní stoupáky. Impulsy se chovali jako beránci a byla to skvělá pohodová jízda. Přeskoky mezi mraky byly o něco pomalejší než na výkonnějších křídlech, ale opadání v klouzání bylo zcela v normě, aniž bychom znatelně ztráceli výšku. V silném klesání je samozřejmě nutné co nejvíce zrychlit, což se školními padáky je trošku limitující, a proto je nutné dobře zvolit stopu a spíše se držet konzervativní taktiky "letět pomaleji a být co nejvýše".

Po necelých 2 hodinách letu ve slabounkém větru jsme přistáli po 30 kilometrech s úsměvy na tváři. Impulse jsem ještě před kousek nad zemí zkusil řidičkami co nejvíce zabrzdit, ale ani tak nedošlo k přetažení.

Impuls4Impuls4

Znovu jsme si ověřili, že Impulsy jsou pro naši školu skvělým výběrem. Svojí pasivní bezpečností dovolují uskutečnit bezpečný kurz a zároveň si na nich studenti užijí opravdu příjemné chvíle ve vzduchu. A zcela jistě jsou ideálním prvním kluzákem po škole, létání termiky i prvních přeletů s nimi bude radost.

Tracklogy z přeletů najdete zde:

http://www.xcontest.org/cesko/prelety/detail:charlie/21.3.2011/11:04

http://www.xcontest.org/cesko/prelety/detail:jaho/21.3.2011/10:53

Fotky Impulse4 a létání z toho dne jsou ve fotogalerii:

http://paragliding-kurz.cz/cs/galerie/fotogalerie/72157626199221797

Přidat nový komentář


Komentáře

Žádné komentáře